رسول خدا فرمود: هر کس در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بنویسد، تا زمانی که نام من در آن کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از در گاه حق طلب آمرزش می کنند.
رسول خدا فرمود: هر کس در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بنویسد، تا زمانی که نام من در آن کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از در گاه حق طلب آمرزش می کنند.
شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت: مدتی بود که می خواستم رسول خدا(ص) را ببینم و غم خود را برایش باز گو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم: ای رسول خدا! هزار درهم قرض دارم و بر ادای آن قادر نیستم، می ترسم که اجل برسد و آن بدهی در گردن من باقی بماند، آن حضرت فرمود: برو نزد محمود سبکتکین و آن مبلغ را بر او بستان عرض کردم : شاید از من باور نکند و نشان طلبد. فرمود: به او بگو به آن نشان که در شب اول، سی هزار مرتبه بر من صلوات می فرستد و در آخر شب سی هزار مرتبه دیگر بر من صلوات می فرستد، سلطان محمود از شنیدن این خواب به گریه آمد و تصدیق کرد و قرض او را ادا کرد و هزار در هم دیگر نیز به او بخشید، اطرافیان سلطان تعجب کردند و گفتند:« ای سلطان، حرف های این مرد را چه گونه تصدیق می کنی و حال آن که ما در اول شب و آخر شب با تو هستیم و نمی بینیم که به فرستادن صلوات مشغول باشی و اگر کسی در تمام اوقات شبانه روز به فرستادن صلوات مشغول باشد،نمی تواند که شصت هزار صلوات بفرستد.
سلطان محمود گفت:من از علما شنیده ام که در هر که یک بار این صلوات را بفرستد گویا چنان است که ده هزار مرتبه صلوات فرستاده است ومن در شب اول سه مرتبه و در شب آخر نیز سه مرتبه این صلوات را می خوانم. پس این شخص که پیغام آن حضرت را آورده درست و راست میگوید و این گریه من از شادی است. این صلوات چنین است
خواندن دعا در ادامه مطالب
حدیث :رسول اکرم صلى الله علیه و آله:
یا بُنَىَّ لاتَغفُل عَن قِراءَةِ القُرآنِ- إذا أصبحت، و إذا أمسیت- فَاِنَّ القُرآنَ یُحیِى القَلبَ المیت وَ یَنهى عَنِ الفَحشاءِ و َالمُنکَرِ
فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زیرا که قرآن دل مرده را زنده مى کند و از فحشاء و زشتى باز مى دارد.
البرهان فی تفسیر القرآن ج1 ،ص19
دروغ در دنیا و آخرت انسان را از رحمت الهی محروم می کند و در میان مردم، فرد را بی اعتبار می نماید و اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به بیماری نفاق دچار می سازد و از آفات زبان و خراب کننده ایمان است. علت اصلی دروغ، عقده، حقارت و خود کم بینی انسان دروغگو می باشد.
اما باید دانست که این عمل آثار فراوانی به همراه دارد چنانچه از امام سجاد(ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: اِتَّقُوا الکَذِبَ الصَّغیرَ مِنهُ وَالکَبیرَ، فى کُلِّ جِدٍّ وَهَزلٍ فَإِنَّ الرَّجُلَ إِذا کَذِبَ فِى الصَّغیرِ اجتَرَأَ عَلَى الکَبیرِ؛ از دروغ کوچک و بزرگش، جدّى و شوخیش بپرهیزید، زیرا انسان هرگاه در چیز کوچک دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرأت پیدا مى کند.
علاوه بر این حضرت محمد (ص) درباره آثار دروغ در زندگی افراد می فرمایند: اَلکَذِبُ یَنقُصُ الرِّزقَ؛دروغ، روزى را کم مى کند، و نیز امام موسى کاظم (علیه السلام) در سخمی گرانسنگ بیان می دارند: اَداءُ الاَمانَةِ وَ الصِّدقُ یَجلِبانِ الرِّزقَ، و َالخیانَةُ وَ الکَذِبُ یَجلِبانِ الفَقرَ وَ النِّفاقَ؛ اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى کند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى شود.
همچنین امام على (ع) بیان می دارند: یَکتَسِبُ الکاذِبُ بِکَذِبِهِ ثَلاثا: سَخَطُ اللّه عَلَیهِ و َاستِهانَةُ النّاسِ بِهِ و َمَقتُ المَلائِکَةِ لَهُ؛ دروغگو با دروغگویى خود سه چیز بدست مى آورد: خشم خدا را نسبت به خود، نگاه تحقیرآمیز مردم را نسبت به خود و دشمنى فرشتگان را نسبت به خود.
امام تر مذی بسند خود از عمارة ابن عمر نقل میکند: که چون سر پسر زیاد لعین و اصحاب ملعون او را به مسجد کوفه آوردند و در حبه نهادند من به آنجا رسیدم و صدا مردم را شنیدم که می گفتند: آمد آمد؟ناگهان ماری بزرگ ظاهر شد و به میان سرها در آمد، بسوراخ بینی عبد الله زیاد لعین رفت و اندک زمانی درنگ کرده بیرون آمده و رفت تا نظر مردم نا پدید گردید، دوباره فریاد مردم بلند شد که آمد، دیدم که همان مار دوباره ظاهر گشت و همانطور در سوراخ بینی آن لعین وارد شد و همان اعمال صورت اول تکرار کرده و چند نوبت این عمل را مشاهده کردیم و علما فرموده اند: که این مکافات آن عمل بود که آن لعین با سر امام حسین(ع) از او صادر شده بود و این از نشانهای عذاب آشکار آن لعین است.
برگرفته از کتاب« چه کسانی مسخ شده اند»